maanantai 17. kesäkuuta 2013

Tukkakuolemasta tukkajumalaks

Yli neljä vuotta yritin omaa barbietukkaa kasvattaa, mut nyt mä luovutan. Ei tää homma oo edenny neljässä vuodessa kun enintään 10 cm ja seki 10 cm on niin ohutta, kuivaa, katkeilevaa ja heiveröistä latvaa, ettei oikeen uskalla koskee, ettei tipu.


Päätin siis luovuttaa mun omien hiusten kasvattamisessa, mut en pitkien hiusten hommaamisessa. Onneks siihen löyty oikotie, vaikken ois halunnukkaan joutua ikinä käyttämään sitä.. Nimittäin Rapunzel of Swedenin 50cm Dip Dye Clip-onit.


En ikinä oo oikeestaan halunnu omaan päähäni minkäänlaisia pidennyksiä, koska tiiän et ne ei ois mun omat hiukset vaan vaan joku lisäke, joka on ommeltu yms. mun omiin hiuksiin kiinni. Ihan sama jos jollain muulla on pitkät hiukset, niin ei sillä oo mulle väliä onko ne omat vai ostetut, mut omassa päässä haluisin roikkuvan vaan omia hiuksia. Se ajatus vaan siitä, että ne ei oikeesti ois mun hiukset niin tuntus jotenkin luonnottomalta.


MUTTA koska neljä vuotta oon yrittäny kasvattaa, olla niin helläkätinen mun hiuksille, tunkenu hulluna rahaa kaiken maailman hiusten hoito- ja kasvatusjuttuihin, välttäny parhaani mukaan kaikkee rasitusta JA tulos on plus miinus nolla, niin myönnyn toteamaan, ettei mun omista hiuksista vaan oo siihen, mitä tavottelen.


Oon aina halunnu pitkät hiukset, joten ainut ratkasu tuntu enää olevan jonkunnäköset pidennykset. Aattelin et otan kertaheitolla sitten niin pitkät kun vaan mahollista ja ihan sellaset pysyvät, siis teipit tai sinetit tai mitä niitä nyt on. Mutta päädyin sitten kuitenkin näin alkajaisiks ja kaikkia kauhutarinoita luettuani pelkkiin clip-oneihin. Ja koska mun omien hiusten väri on vähän sekalainen: tyvestä tumman ruskeeharmaa, vähän punertavakin tällä hetkellä ja latvat kuitenkin suhteellisen vaaleet, niin päädyin tollasiin valmiiks liukuvärjättyihin. Oisin halunnu 60cm, mut noita liukuvärjättyjä ei ollu kun 50cm, niin tyydyin sitten niihin ja onhan nämäkin kyllä ihan riittävän pitkät näin alkuun.


Latvojen väri menee sopivasti yksiin omien kanssa, mut tyvi noissa pidennyksissä on siltikkin liian vaalee ja erottuu vähän liian hyvin omien joukosta. Sen kun saan jotenkin astetta tummemmaks, niin paljon parempi. Toinen ongelma on sitten vaan saada noi muuten vähän luonnollisemman näkösiks ja "muodoltaan" sopimaan mun hiuksiin. Kun mun omat hiukset ei oikeestaan oo ikinä ihan suorat, muttei mitenkään erityisen kiharatkaan ja vaikka pidänkin hiukset aina letillä yön, niin iltapäivällä nekin kiharat alkaa olla lähempänä suoraa kun kiharaa, muttei suorat kuitenkaan..

Aluks noi oli liian suorat, letitin yöks, oli ihan liian kiharat, yritin vedellä vähän suoristaa, ja nyt nuo on tollaset ihan liian pöyheet ja vieläkin vähän liian kiharat, mut tavallaan kuitenkin liian suorat. Heheh.. Pitäs keksiä siis, miten saan noista semmoset sekalaisen lainekkaat ja ei-niin-barbiemaiset. Ideoita otetaan vastaan!


Samalla tavalla tietty jatkan omien hiusten hoitamista niinkun tähänkin asti, en vaan enää elättele hirveesti toiveita niiden kasvamisesta. Katotaan miten pitkään jaksan näiden clip-onien jokapäivästä laittamista, ennen kun päädyn sitten johonkin hieman pysyvämpiin pidennyksiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti