maanantai 25. helmikuuta 2013

Ihojuttuja

Nyt tulee paljon tylsää ihonpuhistusasiaa, mut aattelimpa kirjottaa kuitenki. Ompahan ainaki itelleni muistissa.


Reilun vuoden käytin ihonpuhistukseen tuota yllä näkyvää sarjaa, Lumenen Matt Touch syväpuhdistavaa puhdistusgeeliä ja saman sarjan kasvovettä, jonka pitäs muka olla myös jotenkin ihohuokosia supistavaa. Ihan hyvin noilla ihon puhtaaks saa, mut nyt oon erityisesti tän talven ajan kokoajan valitellu, kun on niin pirun kuiva iho. Eikä tullu mieleenkään, että noilla puhistusaineilla vois olla asian kanssa mitään tekemistä, aina oon syyttäny vaan huonoo kosteusvoidetta.

Yks päivä etin Sokokselta jotain superkosteuttavaa voidetta ja tulin maininneeks sille myyjälle, mitä puhistuaineita sillä hetkellä käytin. Ja se nyt tietysti totes siinä sitten, että ne on tosi kuivattavia tälleen talvella. Ja itse asiassa se mainitsi myös, että se geeli kuivattaa paljon silmiä, mikä varmaan selitti myös mun silmien kuivumisongelman.


Sen lisäks, että mulla on tällä hetkellä tosi kuiva iho, niin mun iho on myös ihan älyttömän herkkä, reagoi kaikkeen, kokoajan rasvanen ja parhaillaan vielä tosi epäpuhdas. Viimenen johtuu ehkä siitä, että Simon ostaa tahallaan meille suklaata, vaikka hyvin tietää, et jos syön yhen niin syön koko levyn. Mä inhoon suklaata, tai siis sillä tavalla, että se kaikki rasva mikä menee mun mahaan tulee suoraan mun naamasta ulos. Yks viikko meni kolme levyllistä ja nytkin on yks levy oottamassa jääkaapissa !

Takasin aiheeseen.. Oon nyt käyttäny pari viikkoo tota L'Oréalin Triple Active Comfort puhistus-sarjaa, jonka pitäs kosteuttaa ja pehmentää ja olla hellävaranen, jne. Halusin kokeilla sellasta ihopuhistusmenetelmää, mihin en tarvii vesijohtovettä ja tuo on just sellanen. Jostain lueskelin, ettei se oo hyväks herkälle iholle. Ehkä just sen takia tuntuu, etten saa kaikkee sitä likaa ja rasvaa pois, mitä tarviis saada. Tekee kyllä mitä lupaakin, kosteuttaa ja on hellä joo, mutta miinuksena jättää ihon jotenki kauheen epäpuhtaan tuntuseks ja rasvaseks, niinkun vähän etukäteen arvelinkin Jos käyttäsin meikkiä päivittäin, niin en pysty uskoo, että saisin noilla aineilla muka kaiken sen pakkelin pois.

Oon ehkä tottunu siihen puhistuksen jälkeiseen kiristävään tunteeseen, ettei pysty suutakaan liikuttamaan ennen kun on levittäny kosteusvoiteen. Ton syväpuhdistavan sarjan kanssa se meni nimittäin niin. Ja sillon muistan aina puhistuksen jälkeen, kun naama näytti jotenki niin rasittuneelta, inhottavalta, kuivalta ja epätasaselta, eipä enää. Nyt on kyllä huomattavasti pehmeemmän näkönen ja tuntunen iho. Ostin vielä kuvassa näkyvän yövoiteen samoihin tarpeisiin, ja päivävoide nyt on joku vanha, saa kelvata noiden kanssa.


Ja koska oon ihan hirvee mainosten uhri, niin en voinu olla kokeilematta noita Vivania Skin Omega -kapseleita, joita jossain lehdessä kehuttiin. Noi ois ratkasu just niihin ongelmiin, mitä mulla on. Mutta mutta.. En osaa vielä sanoo, onko noilla ollu mitään vaikutusta, koska tuo yks paketti riittää vaan pariks viikkoo ja vikat meni viime viikolla, eikä oo nyt ollu varaa ostaa lisää, niin se tyssäs sitten siihen. Loppujen lopuks oon nyt ihan tyytyväinen tähän naamaani noiden kaikkien yhteiskäytön jälkeen. Ainakin siltä osin, ettei oo kuiva enää, eikä kiristä, näyttää ja tuntuu kaikin puolin terveemmältä ja suhteellisen hyvin siedän näitä miinuspuoliakin, rasvasuutta ja epäpuhtauden tunnetta. Suurin ongelma mulla onkin yleensä aina se, etten tiiä, mitä näistä mun ongelmista hoitaisin, kun ei tietenkään oo sellasta kaiken hoitavaa ainetta keksitty.

2 kommenttia:

  1. Kokeileppa tätä: http://tyhjantoimittaja.blogspot.fi/2013/02/uskomaton-ihmeaine-kasvojen.html

    Mulla on myös ollut aiemmin tosi rasvoittuva iho, ja talvisin myös super kuiva, Nyt kolme viikkoo tosi tasaisen kostee iho, toivon vaan että tää ihanuus jatkuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitti, toivottavasti toimis mullakin yhtä hyvin. Päätin siis just kokeilla tuota. :D

      Poista